wyszukiwanie zaawansowane
Strona główna » FAQ » FAQ
Waluta
Producenci
Kontakt
  • Sklep Wydawnictwa WAK
    Wrocław, ul. Bednarska 10/1a
    NIP: 899-218-41-82
  • E-mail:modele@wak.pl
  • Telefon+48 887 298 604
  • Godziny działania sklepuSklep stacjonarny czynny: wtorek, czwartek, piątek 10 - 13

FAQ

Data dodania: 24-04-2021


Czym są modele kartonowe?
Modele kartonowe lub inaczej papierowe, są rodzajem modeli redukcyjnych, czyli przedstawiających rzeczywiste obiekty w skali. Wydrukowane są na papierze i należy je w celu zbudowania wyciąć, ukształtować i skleić.

Co oznacza "stopień trudności" w opisie modelu?
"Stopniem trudności" staramy się przybliżyć trudność danego modelu, wg naszej subiektywnej oceny.
1/5 - Model dla każdego, także zupełnie początkujących i dzieci od lat 5-6.
2/5 - Model dla każdego, także początkujących i dzieci od lat 8-10.
3/5 - Model przeciętnie trudny. Wymagane minimalne doświadczenie ze sklejaniem modeli z papieru.
4/5 - Model trudny lub duży. Wymagane pewne doświadczenie ze sklejaniem modeli z papieru.
5/5 - Model bardzo trudny lub bardzo duży. Wymagane duże doświadczenie ze sklejaniem modeli z papieru.

Gdzie znajdę porady nt. budowy modeli kartonowych?
Polecamy zajrzenie na kilka sprawdzonych forum modelarskich: Konradus (PL), Papermodels (PL), Kartonówki (PL), Papermodelers (ENG), Papirovemodelarstvi (CZ), Papermodels (SK).
Pamiętajmy, że modelarze to w większości bardzo mili, uczynni i chętni do pomocy ludzie :)

Co jest potrzebne do budowy modeli kartonowych?
Do zbudowania modelu kartonowego potrzebujemy (oprócz samego modelu) narzędzi, kleju oraz w części modeli tektury, drutu, folii itp.

Jakich narzędzi potrzebujemy do budowy modeli kartonowych?
Podstawowymi narzędziami są: nożyczki, nożyk lub skalpel oraz linijka. Wszystkie inne są używane wg potrzeb konkretnego modelarza.

Czy WAK sprzedaje swoje modele w wersji elektronicznej?
Nie. Sprzedajemy tylko modele wydrukowane. Wszystkie nasze modele drukujemy metodą druku offsetowego.
Nasze niektóre modele w wersji elektronicznej można pobrać za darmo ze strony https://www.wak.pl/darmowe-modele-nc-2.html

Czy WAK sprzedaje swoje modele na platformach eBay, Aliexpress itp?
Nie. Na stronach Aliexpress i eBay, możecie także kupić nielegalne kopie naszych modeli, najczęściej od "sprzedawców" z Chin. Nie róbcie tego. Są to nielegalne skany naszych modeli lub domowe wydruki ze skanów. Nie tylko są gorszej jakości niż oryginalne modele WAK, ale i często droższe.
Nigdy nie sprzedawaliśmy praw do wydruku naszych modeli przez inne firmy, ani sprzedaży ich w formie elektronicznej. Niestety ani eBay ani Aliexpress nic nie robią sobie z naszych zgłoszeń naruszania praw autorskich.
Prosimy, dla waszej satysfakcji o zakup tylko oryginalnych modeli z naszego wydawnictwa, u nas lub w renomowanych sklepach modelarskich.

Jaki klej polecamy do modeli kartonowych?
Klej jest najbardziej osobistym wyborem modelarza i musi on metodą prób i błędów sam wybrać z którym pracuje mu się najlepiej. Nie polecamy natomiast wszelkich klejów "biurowych", "wodnych" i w sztyfcie.

Czy muszę kupić akcesoria aby zbudować model?
Nie, akcesoria te są tylko dodatkami ułatwiającymi i przyśpieszającymi pracę oraz polepszającymi czasami wizualny odbiór modelu. Każdy model można zbudować zupełnie bez dodatkowych akcesoriów, wykorzystując to co jest w wycinance (plus elementy z szablonów do samodzielnego wykonania i tektura do usztywnienia konstrukcji).

Czy wręgi do ORP Błyskawica z WAK będą pasować do ORP Błyskawica z Małego Modelarza?
Te akurat nie. Przeważnie zastawy dodatków są dedykowane do konkretnego modelu konkretnego producenta (to, do którego na pewno pasują pokazuje okno "podobne produkty" na podstronie danego towaru), jednak zdarza się, że są bardziej uniwersalne.
Wręgi pasują z małymi wyjątkami tylko do modelu dedykowanego. Wyjątkami są modele jednego obiektu (okrętu, samolotu, ...)  autorstwa jednego autora wydane przez różnych wydawców lub kolejne wydania tego samego modelu.
Gąsienice w 95% pasują do wszelkich modeli podobnych pojazdów. Czyli gąsienice do Tiger I będą zwykle pasować wszystkich  Tiger I, Sturmtiger itp.
Lufy pasują do wszelkich bliźniaków (choć trzeba uważać na konfigurację, bo np. ORP Grom z lat 1939-1940 ma takie same lufy jak ORP Błyskawica z tych samych lat, ale zupełnie inne niż ORP Błyskawica z lat 1943-1945).
Owiewki czasami pasują do innych modeli niż dedykowany, ale nie muszą (np. owiewka do A6M Zero z Fly Modelu nie pasuje do A6M Zero z Małego modelarza). Niestety nie mamy możliwości sprawdzenia tego sami.

Czy WAK ma sklep stacjonarny?
Tak. Nasz sklep stacjonarny znajduje się we Wrocławiu, przy ulicy Bednarskiej 10/1a. 

Czy mogę zamówić modele z odbiorem osobistym?
Tak. Należy wybrać odpowiednie pole w sposobach przesyłki przy składaniu zamówienia. Modele będą do odbioru w naszym sklepie we Wrocławiu przy ulicy Bednarskiej 10/1A.

Jak mogę zapłacić za zakupy w sklepie stacjonarnym WAK?
Zakupy można u nas opłacić gotówką.

Czy wszystkie towary widoczne na stronie sklepu WAK są dostępne w sklepie stacjonarnym?
Towary, które są dostępne w sklepie internetowym znajdują się fizycznie także w sklepie stacjonarnym. Nie sprzedajemy rzeczy których nie mamy. Jednak może się okazać, że między oglądaniem towaru w internecie, a przybyciem do sklepu, zostanie on kupiony i jeśli jest w jednej sztuce na magazynie, to będzie wtedy już niedostępny.

Czy sklep stacjonarny WAK jest dostosowany do osób niepełnosprawnych, na wózkach?
Niestety nie. Do lokalu prowadzi kilkanaście schodków w dół.

Czy przed sklepem WAK uda mi się zaparkować auto?
Raczej nie będzie z tym problemu. Ulica Bednarska nie jest do tego objęta płatnym parkowaniem.
Można też do nas dojechać komunikacją miejską. Najbliższe nam przystanki to "Metalowców" (linie: 3, 10, 20, 23, 33 oraz 128, 136 ) oraz "Górnicza" (linie: 31 oraz 101, 102, 103, 104, 136).

Dlaczego sklep stacjonarny WAK nie jest czynny w stałych godzinach oraz od rana do wieczora?
Niestety nasze liczne obowiązki związane z pracą nie umożliwiają nam siedzenia tam non-stop.
W obecnych czasach "pandemicznych" prosimy o wcześniejsze umawianie się poprzez telefon (+48 887298604).

Czy wszystkie towary widocznie na stronie sklepu internetowego są dostępne w sprzedaży?
Jeśli udaje się je dodać do koszyka sklepu internetowego, prawie na pewno mamy je fizycznie w sklepie i mogą być przekazane do pakowania. Mogą się zdarzyć sytuacje losowe lub błędy systemu, ale są one bardzo rzadkie.

Czy mogę dostać rabat na swoje zakupy?
Zgodnie z regulaminem rabatu udzielamy w dwóch wypadkach.
1. Posiadacze Karty Dużej Rodziny otrzymują od nas 15% rabatu na wszystko, po uprzednim zarejestrowaniu się i przesłaniu nam numeru KDR w celu jej weryfikacji.
2. Kiedy suma zamówień zarejestrowanego klienta przekroczy kwoty 250 zł, 500 zł i 1000 zł otrzymuje on rabat na kolejne zakupy w wysokości odpowiednio 2.5%, 5% i 10%.

Czy Wydawnictwo WAK pojawia się na konkursach i wystawach modelarskich?
Staramy się pojawić na co najmniej kilku takich imprezach w roku. Zwykle ogłaszamy to z wyprzedzeniem na naszej stronie lub na naszym profilu na facebooku.

Kupiłem u Was w sklepie model, narzędzia, klej, ... i chciałbym otrzymać na to fakturę VAT, czy jest to możliwe?
Tak, prowadzimy w pełni legalną sprzedaż i każdy zakup jest potwierdzany paragonem lub fakturą. Jeśli klient chce otrzymać fakturę na zakupiony u nas towar powinien (w przypadku sklepu internetowego) zaznaczyć odpowiednie pole przy składaniu zamówienia oraz podać dane nabywcy łącznie z numerem NIP.
UWAGA! Od dnia 1.01.2020 nie ma możliwości wystawienia przez nas faktury VAT do wystawionego wcześniej paragonu! Zgodnie z ustawą z dnia 4.07.2019 (Dz.U. poz. 1520) w przypadku sprzedaży zaewidencjonowanej przy zastosowaniu kasy rejestrującej potwierdzonej paragonem fiskalnym fakturę na rzecz podatnika podatku lub podatku od wartości dodanej wystawia się wyłącznie, jeżeli paragon potwierdzający dokonanie tej sprzedaży zawiera numer (NIP), za pomocą którego nabywca towarów lub usług jest zidentyfikowany na potrzeby podatku lub podatku od wartości dodanej. Niestety nasze kasy fiskalne nie posiadają funkcji wpisania numeru NIP nabywcy przy sprzedaży, tak więc nie możemy wystawić do nich w czasie późniejszym faktury VAT.

Gdzie WAK wysyła modele?
Modele sprzedajemy i wysyłamy na cały świat. Od Radomia po Sydney. Jedynym kontynentem gdzie nie wysłaliśmy jeszcze paczki jest Antarktyda.

Mieszkam zagranicą, jak mogę zapłacić za zamówienie?
Do wyboru są trzy opcje. "Przelew bankowy" w EUR lub CZK, płatność kartą kredytową za pomocą Przelewy24 w EUR, CZK, USD, GBP lub złotówkach, ewentualnie płatność PayPal (także w tych pięciu walutach).

Czy mieszkając na terenie Unii Europejskiej, mogę za zamówienie zapłacić Europejskim Przelewem Bankowym?
Oczywiście. Należy wybrać odpowiedni sposób zapłaty przy realizacji zamówienia. W przypadku tej płatności, proszę wybrać jako walutę EUR.

Czy muszę się logować do sklepu aby złożyć zamówienie?
Nie, można złożyć zamówienie bez rejestracji i logowania. Jednak wtedy złożone zamówienia nie sumują się w celu osiągnięcia rabatu za zamówienia łączne. Nie można też wtedy mieć wglądu w historię swoich zamówień itp.

Po co sklepowi WAK moje dane adresowe, mejl, telefon?
Takie dane potrzebne są nam do wysłania przesyłki. Adres e-mail służy do informacji klienta o statusie zamówienia oraz przesłania danych do przelewu itp. Telefon jest potrzebny w niektórych rodzajach przesyłek: paczkomaty, "Ukraina plus", ... . Zasady chronienia danych klientów znajdą Państwo w Regulaminie sklepu internetowego WAK.

Jak złożyć zamówienie w sklepie internetowym WAK?
Należy dodać modele i inne towary do koszyka. Następnie wybrać miejsce dostawy, sposób dostawy oraz rodzaj płatności. Postępując krok po kroku powinno się udać. W razie problemów, zawsze można się do nas zwrócić o pomoc .
Zamówienie można też złożyć telefonicznie czy listownie. Nie przyjmujemy zamówień faxem ani też, uprzedzając pytania, gołębiami pocztowymi.

Jak szybko otrzymam zamówioną przesyłkę?
Termin dostarczenia przesyłki zależny jest od rodzaju przesyłki oraz miejsca docelowego. Przesyłki krajowe zwykle są u odbiorcy po 1-2 dniach roboczych od wysłania. Przesyłki zagraniczne w zależności od kraju to od 3 dni do 30 dni roboczych (np. paczka ekonomiczna do Oceanii).
Po otrzymaniu wiadomości e-mail "przesyłka wysłana" dostaną też Państwo numer przesyłki, którą można śledzić na stronach firm kurierskich lub poczty.

Czy wysyłane modele są zapakowane bezpiecznie?
Wysyłamy modele od ponad 20 lat. Wszelkie uszkodzenia przesyłek w transporcie były z przyczyn losowych lub z powodu niedbałości firm przewozowych. Zdarza się to jednak bardzo rzadko, dotyczy to mniej niż jednego promila.

Odebrałem zamówienie i nie zgadza się ono ze złożonym, co robić?
Po pierwsze nie panikować. Należy spokojnie sprawdzić zawartość raz jeszcze, czasami modele skleją się elektrostatycznie ze sobą w transporcie, woreczek z lufami wypadnie przy otwieraniu paczki na ziemię itp. Jeśli nadal jest problem z zamówieniem, prosimy o kontakt. Paczki pakują ludzie, zawsze mają prawo do pomyłek, szczególnie w okresach wzmożonych wysyłek.


























 

Przejdź do strony głównej Wróć do kategorii FAQ
Korzystanie z tej witryny oznacza wyrażenie zgody na wykorzystanie plików cookies. Więcej informacji możesz znaleźć w naszej Polityce Cookies.
Nie pokazuj więcej tego komunikatu